مدیریت راهبردی منابع انسانی در ورزش
سلمان رباطی؛ علی فهیمینژاد؛ باقر مرسل؛ سید رضا حسینی نیا
چکیده
هدف: هدف از این پژوهش بررسی اثر شفافیت سازمانی بر دوسوتوانی سازمانی با میانجی مستندسازی تجربیات و سینرژی سرمایه انسانی در ادارات ورزش و جوانان استان تهران بود. روششناسی: روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی میباشد. جامعه آماری را تمامی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان تهران تشکیل میدادند. نمونه آماری به تعداد قابل کفایت برای آزمون ...
بیشتر
هدف: هدف از این پژوهش بررسی اثر شفافیت سازمانی بر دوسوتوانی سازمانی با میانجی مستندسازی تجربیات و سینرژی سرمایه انسانی در ادارات ورزش و جوانان استان تهران بود. روششناسی: روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی میباشد. جامعه آماری را تمامی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان تهران تشکیل میدادند. نمونه آماری به تعداد قابل کفایت برای آزمون مدل در نرمافزار اسمارت پیالاس به روش تصادفی-طبقهای انتخاب شد (172 نفر). ابزار پژوهش، پرسشنامهای شامل 40 سوال برای چهار متغیر (و 9 بُعد آنها) در مقیاس 5 گزینه لیکرت بود. اعتبارسنجی پژوهش با استفاده از روش روایی محتوایی (11 صاحبنظر)، پایایی (آلفای کرونباخ) و روایی سازه (برازش مدل) ارزیابی و تأیید گردید.یافتهها: نتایج نشان داد که شفافیت سازمانی اثر مستقیم و معنیداری بر مستندسازی تجربیات، سینرژی کارکنان و دوسوتوانی سازمانی دارد (به ترتیب با ضرایب 71/0، 46/0 و 72/0). آزمون روابط غیرمستقیم نشان داد که اثر شفافیت سازمانی بر دوسوتوانی سازمانی از مسیر هر دو میانجی مستندسازی تجربیات (43/0) و سینرژی کارکنان (36/0) معنیدار است. نتیجهگیری: براساس نتایج، اثر میانجی مستندسازی تجربیات از سینرژی کارکنان بیشتر بود. همچنین اثر مستقیم شفافیت سازمانی بر دوسوتوانی سازمانی از اثر غیرمستقیم بیشتر مشاهده شد. بنابراین شفافیت سازمانی هر چند اثر قابل توجهی بر دوسوتوانی سازمانی دارد اما این اثر با مداخله دو متغیر میانجی بیشتر میشود. از این رو ارتقای شفافیت سازمانی ادارات ورزش و جوانان وقتی میتوان به عملکرد بالاتری منجر شود که با سیستم مدیریت منابع انسانی تلفیق شود.
سیدرضا حسینی نیا؛ ناصر بای؛ امیر قنبرپور نصرتی
چکیده
هدف: هدف تحقیق حاضر، مطالعه نقش مدیریت ارتباط با مشتری بر میزان مشتریمداری کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود.روش شناسی: روش تحقیق حاضر، توصیفی از نوع همبستگی است و جامعه آماری آن شامل کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود که 132 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای مدیریت ...
بیشتر
هدف: هدف تحقیق حاضر، مطالعه نقش مدیریت ارتباط با مشتری بر میزان مشتریمداری کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود.روش شناسی: روش تحقیق حاضر، توصیفی از نوع همبستگی است و جامعه آماری آن شامل کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود که 132 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای مدیریت ارتباط با مشتری (هانگ کیت و همکاران، 2005) و مشتریمداری (داناوان و همکاران، 2004) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها و شناسایی اثرات متغیرهای تحقیق از مدلیابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار اسمارت پی. ال. اس استفاده شد.یافتهها: نتایج نشان داد که تمرکز بر مشتریان کلیدی (59/0=β، 14/3=t) و مدیریت دانش (62/0=β، 99/1=t) بر میزان مشتریمداری کارکنان تأثیر مثبت و معنیداری دارد. دیگر یافته تحقیق حاکی از آن بود که تأثیر سازماندهی مدیریت ارتباط با مشتری (30/0- =β، 33/1=t) و مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر فناوری (46/0- =β، 35/1=t) بر مشتریمداری کارکنان معنیدار نمیباشد.نتیجه گیری: با توجه به نتایج تحقیق میتوان چنین نتیجهگیری کرد که مدیریت ارتباط با مشتری میتواند نقش مهمی در مشتریمداری کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان ایفا نمایند. لذا پیشنهاد میشود که مدیران ادارات ورزش و جوانان با انتخاب یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری توانمند، مشتریمداری کارکنان خود را افزایش دهند.
معصومه محمدی؛ حسن بحرالعلوم؛ سید رضا حسینی نیا
چکیده
هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر تعیین ارتباط بین مسئولیت اجتماعی و جو اخلاقی با عملکرد ورزشی ادراکشده بازیکنان والیبال بود. روششناسی: روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق را بازیکنان والیبال استان خراسان شمالی در رده سنی بزرگسالان تشکیل دادند که در مسابقات باشگاهی سال 94-93 حضور داشتند (216 نفر) و نمونه گیری بهصورت ...
بیشتر
هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر تعیین ارتباط بین مسئولیت اجتماعی و جو اخلاقی با عملکرد ورزشی ادراکشده بازیکنان والیبال بود. روششناسی: روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق را بازیکنان والیبال استان خراسان شمالی در رده سنی بزرگسالان تشکیل دادند که در مسابقات باشگاهی سال 94-93 حضور داشتند (216 نفر) و نمونه گیری بهصورت کل شمار انجام شد. برای گردآوری دادهها از پرسشنامههای مسئولیت اجتماعی (کارول، 1989)، با 19 گویه و پنج بعد، جو اخلاقی (ویکتور و کالن، 1988)، با 26 گویه و 6 بعد و عملکرد ادراکشده (گلن، 2003)، با 6 گویه در یک طیف 5 درجهای لیکرت (1=بسیار کم، 5 = بسیار زیاد) استفاده شد. برای تحلیل دادهها از آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد مسئولیت اجتماعی بر جو اخلاقی و عملکرد ادراکشده تأثیر مستقیم و معنادار دارد (96/1≤ t)؛ اما تأثیر مستقیم جو اخلاقی و تأثیر غیرمستقیم مسئولیت اجتماعی بر عملکرد ادراکشده معنیدار نبود. نتیجهگیری: مدیران و مربیان میتوانند از طریق اتخاذ سیاستهای مربوط به ارتقاء مسئولیت اجتماعی بازیکنان بر جو اخلاقی و عملکرد ادراکشده آنها تأثیر مثبت بگذارند.
ناصر بای؛ امیر قنبرپور نصرتی؛ سید رضا حسینی نیا
چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر، مطالعه ارتباط بین مدیریت روابط با مشتری و رضایت مشتریان در ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود.روش شناسی: جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان به تعداد 203 نفر در سال 1393 بود که بر حسب جدول کوکران، 132 نفر به شیوه تصادفی- طبقهای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمعآوری ...
بیشتر
هدف: هدف پژوهش حاضر، مطالعه ارتباط بین مدیریت روابط با مشتری و رضایت مشتریان در ادارات ورزش و جوانان استان گلستان بود.روش شناسی: جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان به تعداد 203 نفر در سال 1393 بود که بر حسب جدول کوکران، 132 نفر به شیوه تصادفی- طبقهای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمعآوری دادههای تحقیق از پرسشنامههای مدیریت ارتباط با مشتری (هانگ کیت و همکاران، 2005) و رضایت مشتریان (استرینگ فلو و همکاران، 2004) استفاده شد. همچنین برای تجزیه و تحلیل دادهها از دو روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید.یافته ها: نتایج تحقیق رابطهی معنیداری را بین چهار بعد مدیریت ارتباط با مشتری و رضایت مشتریان نشان داد. نتایج تحلیل رگرسیون نیز نشان داد سازماندهی مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش توان پیشبینی 37 درصد از واریانس متغیر رضایت مشتریان را دارند. نتیجه گیری: پیشنهاد میشود مدیران ادارات ورزش و جوانان استان گلستان با بهبود و توسعه مدیریت ارتباط با مشتری در ادارات خود، زمینه افزایش رضایت مشتریان را فراهم نمایند.